Lördagkvälls nöjesliv

Gårdagens middag slutade i spontanparty med en äcklig shot för mycket och en galen taxiförare som gjorde en flicka lätt illamående. Hade förbaskat roligt och jag och alex var lyckligt lottade, vi spenderade inte en slant! Matthias informerade oss redan när vi kom in i resturangen att "det här betalar jag och Franzi för så ät och drick hur mycket ni vill". Efter typ fem cosmopolitan, någon redbullvodka började man känna riktiga dans rythmer i kroppen. Jag uttalar mig inte om hur det må ha sett ut men jag lyckades hålla Moritz igång på dansgolvet och det anser jag som en bedrift. Hade så sjukt roligt med honom och vi raggade ständigt upp mer av vårt herrskap att joina oss på golvet. Alex och Franzi samt Matthias var stora offer för vår Operation Dans. Sedan drog vi även ner några av Moritz vänner och goda försök med Niki gjordes. Kvällen kunde väl slutat bättre men jag skyller faktiskt allt på taxiföraren efter vi släppt av Matthias och Franzi. Han körde riktigt lungt med Matthias och sekunden han var ute ur bilen körde han som han stulit den und yack, då var det inte roligt längre.
Men kvällen slutade med en röd ros i handen och många skratt rikare. Spontanutgång är alltid de bästa!

Och det sjuka är som vanligt, dagen efter kan jag aldrig sova. Har sovit fyra timmar och är pigg, funderar nu på fotbad. Det är tradition med Annibanni. Och jag anser att jag måste väl hålla den levande. Nästa helg är hon här och som jag längtar! Sedan hörde jag någon säga i bakhuvudet om att tyska är bra att kunna, har en del att utföra som till exempel skriva helsidor på tyska om olika ämnen inom häst. Time to start perhaps?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0