julafton

Idag vaknade man som vanligt som ett skott och sökte reda på första julklappen som man (jag) får varje morgon. Utan morgonjulklappen är det ingen riktigt jul, i min värld. Vidare ut till stallet och Minnie fick sin årliga vrakfrukost i form av massa morötter, äpplen, hårdbröd, lite sirap och mer smaskigheter. Hon såg nöjd ut och funderade nog på om jag var riktigt klok när jag stod där och kramade på henne när hon smaskade. "Denna knasiga Ellinor".  Har även kommit fram till att mitt stall har en speciell lukt, det är inte den där vanliga stalldoften. Jag kan inte beskriva den men det är som en blandning mellan spån, hö, häst och kärlek. Det är en doft som faktiskt skapar en gnutta hemlängtan. Mitt stall med min häst.
Sedan har INTE jag tittat under granen och sett vilka klappar som är till mig, åhnej det vore ju oförskämt. Ehmm... Okej jag erkänner! Jag tittade lite, klämde lite och tyckte att alldelens för många klappar var till resterande av familjen ;) Det nästan sprätter i fingrarna när jag tänker på julklappsöppningen ikväll, jag ÄLSKAR att slita sönder pappret och se vad som är inuti. Jag lever verkligen in i min barnasjäl när det kommer till klappar.
Nu ska vi och säga Hej och God Jul till hon jag kommer sakna mest under julafton. Hade jag fått ha henne i liv hade jag lätt offrat båda händerna. Gud vad jag saknar min älskade förebild. Margit Henrietta Carlsson, min stålfarmor, min min min ... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0