En Elli som längtar

Varför sätter jag mig alltid på golvet när jag glider omkring på internet eller skriver något över huvutaget på datorn? Datorn är placerad på stolen som vanligtvist är till för en människas rumpa, på skrivbordet finns allt och lite till. Fascinerande hur mycket saker jag har egentligen. Om jag någonsin ska till Sverige igen med alla saker kommer jag behöva två lastbilar typ. En för kläder, skor och den andra för skräp och dylikt. Jag blir nästan rädd.
Annars fick jag höra av Caro (vår beridare) idag att hon är glad att det inte är hon som behöver rida Tropea. Hon är som sagt lite speciell och VÄLDIGT stoig! (men underbar!) Bara om man håller om med benen tvärnitar hon och tjurar. Tar du till spöet bockar hon som ett cp, sticker iväg, går upp på bakbenen eller "backar". Fast nu har hon börjat fatta lite lätt att det är FRAMÅT man ska, men jag tror vår resa kommer bli lång. Berättade jag om hennes idiotibockeri på galoppbanan i fredags? Men efter hennes "bus" galopperade hon som en dröm! Sedan plaskade vi igenom vattenpölen också, lilla gumman lyfte ORDENTLIGT på benen och stirrade ner i vattnet men fortsatte i den gångart hon var i. Duktig ponny! Elfes inridning startar förresten i Januari, det är en Elli som längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0