När ord inte räcker till


Idag är ingen vanlig dag
För idag är det Elli's turdag, hurra hurra hurra!

Wahajama-unicef



Skitungen från Kalix rider ytterligare.

Idag är min lediga dag men Frau Linsenhoff ville att jag skulle hjälpa Daniel eftersom hon ville rida och det var hans första helgtjänst ensam plus att han inte riktigt känner hästarna. Så halv elva ringer Daniel om att Frun vill rida, på med kläderna och gör iordning med Daniel första hästen för dagen, Welterfolg. När hon är framledd säger Frun att jag ska ta på min stövlarna och vips så skulle jag få rida på Welterfolg, herre min skapare alltså! Frun ger lite lektion och berättar mer om hennes bakgrund med mera därefter säger hon att jag (lilla jag!) ska rida henne medan hon är i England på EM:et! Hur coolt är inte det?! To die for liksom.
Sedan ville hon ha Wahajama, vi gör iordning henne, jag leder fram henne och tror ni inte att Frun säger att jag ska rida henne också? Lyckan var total. Här snackar vi fin häst ut till talgstråna, shit! Frun rider sedan henne och visar hur hon rider henne mer ingående, berättar mer om hennes bakgrund, poänterar hur stark lilla damen är osv - grymt intressant alltså! Sedan rider hon Elvis och ber mig göra iordning Junior. Till min stora förtjusning får jag även rida honom - en hel lektion! Och kommer även få rida honom under tiden de är i England. Sedan red jag lilla Cantelli pojken också, ack vad glad jag är som får äran att rida en sån välutbildad kuse!

Det är ju nästan så jag tror jag drömmer, sånt här händer inte i verkliga livet!
Fast jag har nyp mig själv till blåmärken så måste jag nog erkänna, detta hände endå i verkliga livet. För vaknade, det gjorde jag inte. Är endast hög av lyckorus!
Och förlåt, just nu känner jag att jag vill stanna här och lära mig mer om ridkonsten, hem vill jag definitivt inte. Jag ska uppfinna en tidsmaskin så jag kan vara både här och i Sverige samtidigt, för ni mina älskade vänner, saknar jag så fruktansvärt. Ska självklart bli underbart att komma hem men samtidigt vill jag inte missa en minut här, min dröm har ju precis fått startskottet!


Love,


Kommentarer
Postat av: Anna

I´m proud. Så jag nästan börjar snyfta lite för mig själv här. Känner mig som en stolt storasyster! : )

2009-08-24 @ 14:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0