FLY LIKE A BIRD II

Idag har vi pa schafhof erbjudit gratis flyglektioner. Jag var flyginstruktör. Mina elever var de sma söta, och skrämmande, fagelungarna som syskonen puttat ur boet i stallet och hamnat lite här och var. Jag räddade dem och därmed adopterade dem. Jag hade tre elever. De satt där pa sin pinne när jag tog var och en för sig pa flyglektionen. Elev ett startade riktigt bra dock landade in i väggen och dimpade ner i golvet, gav intruktionerna att försöka hitta bättre landningsställe. Elev tva var nagot duktigare, dock flög han ut och krashlandade i en av buskarna. Elev tre däremot, han kanske har en framtid som god flygare, han flög ut genom dörren och landade fint uppe pa busken, han fick applader och jubel. Det var flyglektion ett.
Flyglektion tva tränades bara med de tva sistnämda därför jag ansag de hade vad som krävs för flygaryrket. Elev tva flög och flög och tyvärr träffade boxväggen och dimpade ner i halmen. Därmot Elev tre, har snackar vi naturbegavning (!) Han flög och flög och bestämde sig för att landa pa Annabelles rygg medan hon stod och beundrade flygturen. Sa han fick en guldstjärna. Sedan fick mina sma barn ocksa en egen lägenhet (Faszinatios gamla box) och de trivs som fisken i vattnet (bra sammanhang där)

Observera att ingen skadades under mina flylektioner! Säkerheten är hög pa Schafhof!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0